hestbest.se

Alla inlägg under oktober 2013

Av Nina - 31 oktober 2013 22:01

..Nu har vi slagit förra månadens besökare!Men snart är det ju en ny månad;)Idag red jag med en härlig känsla och jag red först ut en sväng med linn(linnkajsakavat.blogg.se).men när vi red så började det spöregna så för att hålla oss varma galopperade vi uppför åkern och fy vad kul hästarna tyckte det var!!Dom tog i och frustade en del..Seb red jag en sväng i paddocken och tränade på att hon skulle vänta på mig osv.Det gick super!

Här uppe mår jag bäst och ingen kan ta det ifrån mig!

.

Av Nina - 30 oktober 2013 12:29

Hallo!Idag åker Jenne hem,Tråk!Men vi har iaf fal haft roligt!Igår blev jag tvungen att gå på stan med henne..Fy tusan vad tråkit det är att vara på stan!Men jag red igår med en liten udda pigg/lathet.Hon gick super fint sem blev hon stel som en planka och när vi skulle galoppera så hade hon fel galopp mest hela tiden pch om jag bytte varv så bytte hon galopp så att det ändå vart fel!Men jag ska rida idag också.Men nu sitter jag o väntar..

Det blänker en del

Av Nina - 27 oktober 2013 23:00

Har inte hunnit blogga pga jag har ju Jenne hos mig nu som ni kanske har förståt..Men igår red jag inte så mycket och gjorde inget specielt.Men iaf ida red jag på en pigg ponny som bara ville upp med huvet!Bestämmde mig för att jobba med bommar.Först skritt se trav sen körde vi nåra galoppbommar och ett litet språng på typ 50 cm.Hon var lixom rätt konstig och stel i början upp med huvet och fatade fel galopp elr korsgalopp.Men hon sökte sig riktogt fint på slutet och fik till rätt galopp och när hon gjort det travade och skrittade jag av henne som avslutning                  

...

Av Nina - 25 oktober 2013 22:13

Nåra hals tabletter och nån alvedon ligger jag äntligen i sängen med två täcken runt mig..Men kan ta dagen från början  Det började med skolan,var en skön dag vi höll på med discot till kvart i tolv sen efter lunch rasten(12.35)så pratade vi litte sen så skulle våran lärare på ett plötsligt mötte så vi fick sluta 20 min tidigare  Jag och Elin gick hem till henne och hämtade lite saker.Senn gick vi hem till mig,jag duschade sen åt vi och fixade oss i ordning  Vid kl 4 gick vi upp tilll skolan igen och fixade det sista innan första discot började alltså kl 5.Jag stog mesta dels och sålde godis men dansade en hel del därinne kan jag säga!!  Sen var det lite snabb städning i en halvtimme innan nästa disco började som började kl 19.30.Där var jag med och dansade med min ''tjej'',kastade ut godis på godis rengnet..Det var en bra kväll förutom...Jag fick en plötslig försylning  Lätt som en kråka som precis kommit i målbrottet  Somnade på popcorn/insläppet  Sen gick jag upp en våning och fick sova på bästa Olivia!Älskar er tjejer som är:Felicia Olivia och Elin ni gjorde min kväll!    

Här kommer lite blandat från fråge stunden:

varför sitter Tildes vattenkopp så långt upp??


Haha,den sitter där för hon sparkade ner den.

Vad fick di att börja rida?


Det som fick mig att börja rida hmm..Jag red redann som liten och min mamma hade häst,jag blev så alergisk så jag blev tvungen att sluta..Men med mycket tjat fick jag äntligen börja igen!

Håller du på med nå annan sport än ridning?


Nepp.Jag höll på med fotboll och innebandy för nått år sen men ville häldre egna mig mer åt ridningen.

Gillar du att fota?


Alltså ja det är kul men jag gör det aldrig vardagligen med en dålig kamra och inte så mycket tid över blir det aldrig av.

Vad är det bästa som har hänt mig?


MItt liv!Uderbara vänner och chansen att få ha häst!Lovely!

Vad skulle du göra om du av nån andledning inte kunde rida längre?

Då hade jag försökt lära tilde trick osv.

Om du blev tvungen att sluta med hästar helt och hållet?


Hade min värld krosats!!Har tävkt på vad en tjej som är rädd för bollar och inte kann hålla på med hästar göra lixom,sitta och dega framför tv?

Favvo mat?


Tacos!

Favvo färg?


Rosa!

Favvo färg på hästar?


Typ fux med struper och lykta fast appelgrå har jag också fastna vid:

bästa med tilde?

Sötheten och att hon är alldels underbar!Kan inte beskriva hur mycket jag älskar den ponnyn!

Tycker du Tilde är roligast i hoppning elr dressyr?


Dressyr.Jag älskar dressyr över lag och hon blir så himlans fin när hon släpper efter!

Kommer mer imon!

Av Nina - 24 oktober 2013 19:53

Hej,hej!Igår red jag ju lektion på rs och hade ju som vanligt med mig Tilde  När vi kom fram till rs så anmälde jag mig även till nh träningen  Men lektionen var inte alls speciellt bra gämfört med förra veckan,hon skulle stå och tjura och bocka men bara nåra gånger så det är rätt ovanligt på en lektion med tilde..Men hon har börjat släppa efter nu och tugga mer på betet krökt på nacken för att vara så himla fett så gör hon det riktigt bra så man får avän påmina sig själv ibland när man typ ska trava och ställa henne så börjar hon bocka men ho gör det för att säga att hon lixom ''Neej vänta mamma måste skritta litte''Haha näe men det är typ så så då får man trava nåra steg och när hon släpper får hon pusta..Imorron får hon äntligen brodar!  Bjuder på den här bilden  Men åh vad jag längtar tills på lördag!!Då kommer nämligen min kompis Jenne upp(ner),så på sön ska vi och en till kompis till mig gå på boda boo!    Shit!Kolla lixom!!KOmmer ju dö!  

Tänkte ha en frågestund så fråga!  

Av Nina - 22 oktober 2013 14:21

Usch bajs väder!Har inte så stor lust att gå ut i regn/snö storm!Tänkte kanske rida lite lungnare idag men vet inte hur det blir riktigt i det här vädret..Men får väl se;(Hom blit ju så himla pigg imorron annars:/

[Bild]

Av Nina - 21 oktober 2013 20:31

Så sjukt mycket man kan älska en ponny aså!!Shit!Men även kan det kännas lite sådär lixom gå ända till stallet is kallt ute och mam hade lite små bråk med hästen innan.Men när man kommer till den söta lilla varelsen ångrar man inte alla delar på kroppen man har för frusit!Red inte idag;)

Medge att hon är så söt<3

Av Nina - 21 oktober 2013 16:55

Presentation

Sök i bloggen

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17
18 19 20
21 22
23
24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Omröstning

Sk jag fortsätta med bloggningen??
 Ja,absolut
 Ja!!
 Visst
 Kankse
 Nja,jag vet inte
 Neej!!

Länkar

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards