hestbest.se

Alla inlägg under februari 2014

Av Nina - 28 februari 2014 16:43

Nu har det blivit sämre igen!Jag blir ju galen!Kan ingen komma och rädda mig från alla sjukdomar!?

Inte nog med det saknar jag min ponny också!Sämre kan det ju inte bli iaf!

Av Nina - 28 februari 2014 11:51

Hej!Mår bättre idag kan jag meddela!Ska rida i helgen iaf.Men vet inte riktig vad jag ska skriva,ligger ju typ bara hemma på soffan så finns väl inte så mycket att skriva:(

Saknar min fina ponny suuuuper mycket!:'(

Av Nina - 27 februari 2014 07:52

Hej!Hemma med typ 40 graders feber(fortfarande)!Fyller år idag så firar min födelsedag sjuk..Men alla har väl olika födelsedags traditioner?

Av Nina - 26 februari 2014 16:53

Alltså vilken dag igår!Haha ponnyn förvånade mig sjukt mycket och tror inte det var meningen att jag skulle rida..Men när jag skulle hämta henne så hade hon ställt sig imellan hennes och den andra hästens hage där det fanns gräs.Men det är stängt och går inte öppna nånstans så jag gick och frågade om Frida kunde hjälpa mig.Men ingen av oss fattade hur tusan hon hade kommit ditt!Så det slutade med att vi ringde Kim(som äger stallet) som kom ner och hjälpe oss.

Sen skulle jag och Kikki(Kims dotter)ut och leta nya ridvägar.Så vi red uppåt och hittade lite nya och nått nerfallet träd som hästarna kunde få gå över.Men sen kom vi ut till gångvägen och skulle rida till slingan så börjar Tilde sko kåta konstigt så då ser Kikki att den är lös...

Sen så hoppade jag av och skulle dra av den för den satt bara fast i en söm.Så återigen fick jag ringa Kim och höra om han kunnde slå på den,så runt kvällen slog han på den så jag blev super sen hem.Men nu ligger jag hemma med 40 graders feber...

Av Nina - 24 februari 2014 21:36

Blogglusten är på topp nu!Har precis hoppat ur duschen efter lite träning gjorde ca 70 sittupps(nån mer tror jag),sen även 20 SEK planka gånger två och lite squash runt 50 st.Ångarde att jag inte stack ut och sprang en sväng men antar att det inte hade gått så som vägarna ser ut!Men ska väl försöka springa nånting i veckan Aja vi hörs;)

Av Nina - 24 februari 2014 17:58

Tänkte berätta att Tilde nog har hittat medryttare nu;)

Så idag hade hon Tilde;)Så lite vilar dag för mig;)Hag har typ gått hem sen lagt mig på soffan och pratat i telefonen med Maddes nuvarande foder värd som fått samma problem med henne som vi hade:(Tror inte dom vill ha kvar henne så hoppas dom hittar nån som kan ta sig tiden till henne;(

Av Nina - 24 februari 2014 13:58

Fick en fråga om hur jag gjorde för att Tilde skulle höja ryggen och tugga på betet,så tänkte svara.
Jag börjar med att göra lite olika lösgörande övningar.Sen försöker jag allt få fram lite självmant driv i henne så typ bara galoppera på fyrkanten tycker hon är rätt roligt;)Sen så tar jag i tyglarna och hjälper henne att söka stöd så brukar hon så småningom om bli fin;)

Hoppas du blev nöjd med svaret;)

Av Nina - 23 februari 2014 15:59

Shit vad fin min lilla dressyr ponny var idag!Hon och jag gör verkligen framsteg!Helt otroligt hur mycket vi två tillsammans har lärt varandra under ett halvår.I början när jag red henne var hon super tjock och orkade knappt galoppera.Idag var hon magisk!Hon kunnde korta galoppen och öka den.Hon gick så sjukt fint sista galoppen alltså!Finner inga ord!Jobbade med att kunna korta och öka alla gångarter och att hon skulle tugga på bettet och höja ryggen.Det blev lyckat och hon var guld värld idag!<3

Presentation

Sök i bloggen

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7 8 9
10 11
12
13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28
<<< Februari 2014 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Omröstning

Sk jag fortsätta med bloggningen??
 Ja,absolut
 Ja!!
 Visst
 Kankse
 Nja,jag vet inte
 Neej!!

Länkar

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards