hestbest.se

Alla inlägg under september 2013

Av Nina - 29 september 2013 22:24

Hej idag var nikita med mig till stallet..Jag red i ridhuset för det var lektioner ute men sen gick vi ut i skogen och fotade lite..Så nu har vi bilder och nikita har gjort en header oh kommer göra nån fler jag kan välja på..Men här är en!  Har även fått lite frågor varför tilde står kvar på rs:en(ridskolan)Och hon flyttar tis elr ons  bästa låten!Hoppas det här funkar bar!#spotify#header

Av Nina - 29 september 2013 11:02

...Den var magisk!Åh vad jag älskar min ponny!<3När hon kortade galoppen men hade ändå så sjukt mycket driv fram!Vi dansade rent sagt till musiken i ridhuset!

Av Nina - 28 september 2013 11:26

Igår red jag och sara i ridhuset..Jag jobbade tilde på en volt i traven osv.SEn jobbade jag mycket galopp tempoväxlingar osv.Idag ska jag nog hoppa nått enstaka hinder och sen återgå till dressyren..

Bilder sen i sommras med linn!                                                                   ska även göra en ny header

...

Av Nina - 26 september 2013 20:11

Hejj igår hann jag inte blogga för var hemma från stallet typ halv 10 och ag orkade verkligen inte då..Igår hade jag ju ridlektion och jag fick rida tilde som gick på sin första lektion på två veckor..Kan inte säga att det är nått och skrytta om  Men vi jobbade skänkelvikningar från A-B C-E och i andra varvet så var det A-E C-B.Efter skulle vi galoppera och sen göra samma,a jag hoppas ni fattar..Sen i tidags så galopperdae hon för första gången på två veckor!!Pigg bus ponnie!

Det här ska jag köpa till tilde..

        Nån som har nått av det här jag ska köpa??Rekomenderar ni de??

Av Nina - 24 september 2013 21:45

..Glömmer telefonen hos pappa igår och så åkte jag till mamma men tog jag ned mig telefonen!?Näe!!Så tyvärr blev det ingen bloggning igår.Eller gjorde det!?ja det gjorde det!Ja men då löste dig det.Idag så var Olivia med.mig till stallet och vi byggde framfyra bommar och socker bitar.Vi Ka dom på det lägsta och då skrittade jag igenom dom för jag har märkt att Srn hon drog så snubblade hon en hel del på sig själv så jag la fram skritt bommar trav bommar och galopp bommar.Tilde var lite hårdare i sidorna idag.Kanske borde börja stretcha henne lite innan jag rider!?Aja lite bilder komer sen.

Av Nina - 23 september 2013 16:57

Då har jag ridit!Och typ så här kommer helt enkelt dom flest inläggen i min blogg dagbok se ut..

Red tilde i ridhuset idag då!Skrittade och hon var hur go som helst gick på tygeln lysnade bra på hjälperna och gick framåt i bra takt!  Åh så sjukt lycklig över att just jag fick världens bästa ponny!           Men sen efter 10 min så tog jag av sadeln och red barbacka!JAg måste tänka på att inte hamn så snet när jag ska göra skänkelvikning..Jag jobbade volter och skänkel vikning och travade även nått steg på medellinjen ja typ så såg det ut idag imorron blir det kanske bommar?aja får se imon!

Av Nina - 23 september 2013 14:09

Hej!Ska alldeles snart iväg och rida pluppis.Tänkte försöka jobba henne med skänkelvikningar osv.Jag får börja trava henne på tis för vi håller på sätter igång henne så just ku skrittas jag bara henne.Tänkte kanske rida barbacka idag men berättar senare!

Av Nina - 22 september 2013 19:22

Hej!Jag gör nu en ny start på bloggen.Jag som driver bloggen heter Nina och bor i Östersund.Jag är född 27 februari 2001. MiNa största intressen är hästar och ridsporten jag gillar även agility.Jag har två hundar en hamster två kaniner och en egen ponny..Ni kan läsa mer i min profil.Där kan det stå att jag har en häst vid namn Madde och även på headern men kommer till det sen.Men jag har alltid hållt på med hästar men när jag var 5 år fick jag slutan för jag blev super allergisk men mär jag var 8 fick jag äntligen börja!!Efter ett tag så fick jag en ponny vid namn Shai!Han var en welsh "mauotian" stavas??På två år jag fick för dom hade fullt på stallplats..Jag och en medryttare(jag har altid haft medryttare på mina hästar/ponnyer)Red on honom under vintern och han var snällast!!Mens dom sålde en ponny och vi blev för långa så då fivi han åka tbk menvpå vägen hämtade vi en höst vi namn Madde!En thej som ingen annan ville ha..Hon var kallblods travare på 11 år.Hon var super snäll att provrida och vi hämtade henne men dag efter dag gick och hon blev bara knäppare och knäppare.Hon stegrade bockade attackerade osv.Efter ett komiskt nog svårt beslut bestämmde jag mig för att låna ut henne på foder.Sagt och gjort!!Dom hämtade henne i lördags.Jag visste inte riktitt om jag skulle vara glad eller inte..Men nu har jag min nya ponny igen som jag hoppas jag trivs med!!Tilde:hon är dansk ponnykorsning på 12 år.Hon ser ut som en fjording.Hon står just nu på ås ridskola men till helgen kommer hon hem till mig!!Hon är en speciell häst Med sina dagar!Här kommer min och tildes dagbok skrivas och ni får ta del av den!Första bilden jag och shai andra madde och tredje jag och tilde.

Presentation

Sök i bloggen

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28 29
30
<<< September 2013 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Omröstning

Sk jag fortsätta med bloggningen??
 Ja,absolut
 Ja!!
 Visst
 Kankse
 Nja,jag vet inte
 Neej!!

Länkar

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards