hestbest.se

Alla inlägg under september 2013

Av Nina - 14 september 2013 15:33

..För läder schampo,minns inte vad det hette men kan köpa det på öOb för ca 40 kr.Idag har jag väl inte gjort så mycket vart en sväng i stallet och smort läder.1 diss för att dom i stallet aldrig Säter på nån av mina hästar som jag haft nått täcke!

Av Nina - 14 september 2013 10:21

Händer inge speciellt idag men imorron händer nått spännande.Men tänker inte berätta nått än!

Av Nina - 13 september 2013 21:22

Hej!!Tilde har ingen hovböld!!(YEY!) Men imorron händer det kanske hända en hemsk men ändå bra sak!!Tänker inte berätta förän det är säkert.Men följ Linn på videofyme så får ni se en liten video från ridlektionen!!

Av Nina - 12 september 2013 20:51

Nu har jag kommit hem och fått tid till att blogga..Hade ju dressyr träning för Linn och Kajsa!Gick ganska bra hade inte gjort nån speciell tanke i der hela utan kom på eftersom.Försökte se lite på Linn's fristil och hur Kajsa gick osv.Mycket tjat på Linn's skänklar.Jag försökte få Linn att jobba Kajsa så hon gick på tygeln och trampade lite under sig osv.En helt annan häst ist för Madde iaf!Kajsa var seg och trög men på slutet tyckte jag ändå jag och lin fick till det hon bar sig bra i galoppen traven och skritten hoppas jag får ha lektion för dom igen!

Madde igår innan longerningen..Gonatt nu skapa nog snart sova!

Av Nina - 12 september 2013 15:07

Hej väntar på att linn ska komma nu så jag ska ha lektion för henne!!Men en bild på kapten igår.Hinmner imnte skriva mer nu hörs senare!!  

Av Nina - 11 september 2013 21:13

Idag red jag lektion på kapten!!vi hoppade en del kombinationer tre oxrar,en grind och typ 4 räcken..Kapten var helt jkla över tagad..Jga var lite rädd då jag bara ridit kapten 2 gånger förut och han vill göra allt så himla fort!!Känndes som att jag ryckde honom lite i munnen och hängde inte me riktigt  Jag knoppade och hade ett vitt schabrak på kapten idag så gulligt!!  Men ja min Prinsesa har nu fått en hovböld  För er som inte vett hur en hovböld ser ut så!  här är en mindre variant av hovböld.En hovböld kan hästar få om dom klivit på nått vast som t.e.x en sten(som i deta fallet vi tror tilde har gjort).Det finns inget bottemedel utan man ska sticka håll i den och vänta..Så min prinssesa kommer så fort hon blivit frisk!  

Av Nina - 10 september 2013 19:51

''Idag har jag varit i stallet och kollat när en tjej provred madde.''Hur roligt låter det !?Inte roligt alls tycker jag iaf!!Men typ så står det i ett vanlig inlägg,men med er hjälp kan det bli ändringar!!Så kommentera vad ni vill läsa på en blogg!Jag har tänkt lite men har typ bara kommit fram till:När jag ridit lektion ska jag berätta vad jag gjorde vilken häst jag red,hur hästen kändes,vad jag måste tänka mer på osv.tycker ni??  jätte stor var jag väl ändå inte på honom elr??

Av Nina - 9 september 2013 19:15

Idag var jag och Jeanette till ridskolan jag pussade och klämde lite och pussade på min prinsessa!Sen åkte jag till stallet och träffade Linnea(linneahigher.blogg.se)kollade när hon och sara red i paddocken efter betade jag och linnea våra hästar lite..

Presentation

Sök i bloggen

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28 29
30
<<< September 2013 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Omröstning

Sk jag fortsätta med bloggningen??
 Ja,absolut
 Ja!!
 Visst
 Kankse
 Nja,jag vet inte
 Neej!!

Länkar

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards