hestbest.se

Alla inlägg under november 2013

Av Nina - 27 november 2013 23:00

..Måste få svära nu!Idag kom jag till stallet runt kl 5,bytte om och började mocka,gossade och pratade lite med två hästar som står brevid Tilde.Sen så blåser det så mycket så hela dörren till stallet blåser upp och sen blir alla lampor helt..Svart!Jag rusar in i stora stallet där jag visste att madde och Jarek var.Vi planerar li5e och bestämmer att vi tar in alla hästarna..Så kommer även han som äger stallet och Hanna..Jag och han som äger stallet går längst ner bland hagarna för han har pannlampa och inte jag så jag tar Tilde och han hästen ovanför..Tilde kuttar runt som en tok och är vetskrämd..Jag trodde helt ärligt att hon skulle springa över mig.Men när jag väl fick ut henne var det hemskt!!Hon drog bara och jag hängde typ efter,så såg jag nåra med pannlampor och då skrek jagc(för annars hörs det inte):KAN NÅN TA TILDE INNAN HON STICKER IVÄG MED MIG!!??
Då kom hanna fram som tur var och frågade om hon skullebta Tilde..Det kan jag säga att jag ät tacksam över!Men efter ett tag lungnade sig blåsten och jag kunde leda ut Tilde till hennes box(kunde inte göra det innan för det är ett stort träd över dörren som det blåste massor av stora grenar/kvistar ifrån)Sen så gjorde jag en liten frisyr på Tilde son ni ser på bilden längst ner..Men skippade inte ridskolan utan fick rida Mon-amie som var väldigt duktig på galoppbytten och gick över min förväntningar,seg men det är ju ridskole häst dom brukar oftast kunna vara lite sega men vet ridskole hästar som är tvärt emot..

Trött ponny efter alla omständigheter!

Av Nina - 27 november 2013 08:27

Av Nina - 24 november 2013 19:30

Tja igen!Idag träffade jag Kicki(han som äger stallet's dotter).Så hon gick brevid medans jag red på åkrarna sen efter ett tag så mötte jag oh Kiki Zickan och viris.Jag och Zickan skulle bara spurta upp för en backe och efter som att viris har längre ben så låter jag Tilde dra på hur mycket som helst och då blev hon ju så gald så hon drog i världens bockning och det var väldigt nära att jag for av kan man säga!Men tror att vid sådaa tillfällen skulle jag behöva en martingal för hon kör upp huvet och bara galopperar på:/Sen följde jag med KIcki för hon skulle rida lektion på ridskolan och dom hade hoppning..Hon fick hoppa söta Caddy,hon åkte av mitt på hinderstöden på oxern men hon är så tuff!Hon bara hoppade upp gjorde en volt och hoppade hindret!Roligt att se.Dom passar så bra ihop!En bild på Caddy:vet desvärre inte vem som tadit bilden men är det ok om jag lånar den?  

Av Nina - 24 november 2013 10:37

Hej igen var ju ett litet tag sen nu men det ska ju vara roligt att blogga men jag hade verkligen ingen lust med det så jag berättar väl det jag minns som jag har gjrt i veckan så vi börjar med tors:Åkte jag,mamma och LInnea till hööks direkt efter skolan..Det var ju premiär dag eftersom att hööks i östersund öppnade då.Jag handlade för exakt 1000 oh det här köpte jag.Länk till det finns om ni trycker på bilderna.          .

Sen i fredags följde Anneli med mig till stallet så städade vi sen gick jag,Anneli och Sara till ridhuset efter ett tag kom nåra andra och även lise så Tilde höll ju på bråka så då fick dukitiga Lise rida henne lite så fick jag massor av bra tips,stort tack Lise!

Sen igår var jag en sväng på hööks och bytte sadelgjorden för den var för kort och då köpte även min brorsa dom här till mig:  sen så red jag bara barbacka lite i paddocken..Idag ska jag nog bara rida ut en liten sväng!

Av Nina - 20 november 2013 22:19

Idag red jag lektion på Tilde som ni kanske förståt av rubriken:PMen vi skulle dela upp halva ridhuset och det var jag och två andra på ena sidan och på andra sidan var det fyra andra,vi skulle ggöra en kvarts bakdels vändning i hörnen och kan säga att min ponny var på världens tjur humör  Så när vi skulle göra den här övningen i trav så blev Elin(vår ridlärare)så trött på Tildes fassoner så hon tog longer pisken mot hene och då blev Tilde sur och bockade och studsade så lilla jag åkte ju av!Landate typ på ryggen så jag kunde inte andas på nåra sekunder låg jag där och drog efter luft oh medans hade tydligen en tjej/kvinna på läktaren och Elin och mamma var vid mig,elin verade haft varit med om det för;)Jag blev glad och var som vanligt igen efter jag fått tbx lufte ställde mig upp spotade ut ite sand ur munnen och ojade mig över min tränings värk som jag haft sen i måndags  Men sen hoppade jag upp igen och jag tror alla var lite smått förvånad att jag hoppade upp så fort igen.Men Tilde fortsatte tjura resten av lektionen också*suck!*Jag försöker alltid göra nått bra av en dålig sitvation,som är jag var med i ridolykan så i ambulansen med blåljus och allt låg jag och sa lite dålig skämmt sådär  Det första jag sa när jag hade fått tbx luften igen var:

-Förtsa gången jag ramla av och hon rörde sig!Sen efter lektionen kom alla att frågade hur det gick och att jag var tuff som bara satt upp,Jag går i en så himmalns myysig ridgrupp!  klicka på bilden!

Av Nina - 19 november 2013 21:31

bloggning ikväll.Haha,men idag red jag och Kicki i paddocken elr ja red och red lunkade mest bara runt lite för det var så dårligt underlag och sen fick ju Tilde jobba ganska hårt igår och kommer göra imorron(ons).Men idag så försökte jag iaf ammla ihop skritten men att hon fort farande skulle vara explosiv,det gick så där då hon var litte tjurig.Men fick prova sitta på Pippi i typ två minuter idag också medan kicki fick prov sitta Tilde litte lungt..Ja haha vill inte direkt säga nått om henne eftersom att man kan säga att jag aldrig har ridit henne men hon verkar väl vara en bra pony.Kanske lite tjurig men dom flesta ponnysar är ju så  Men vill även säga att om inget annat nämns så är det Nikita elr jag som har tagit bilderna här på bloggen    Klicka på bilden för att komma ditt!

Av Nina - 18 november 2013 20:17

..För att jag inte skrev nått igår mer travade mest ara runt llite i paddocken..Idag följde Annei med mig och när vi skulle he över kraftfodret i en tunna hoppar det upp en...MUSS!!Jag skrek och tog med mig anneli långt därifrån.Sen fick madde ta med sig sin hund Isa upp me då hade den sprungit och gömmt sig..Men sen gick vi iallafall till ridhuset och tilde gjorde det mesta som jag sa.Men galopp bytterna fortsätter vi jobba på försökte bara lite idag men hon bytte bara med fram då.Men jag har hittat en övning då ska man vara på en 8 volt och ha galopp men när man bytter varv skrittar man nått steg sen galopp igen..Imorron ska jag få prova rida på lite pippilot så det blir spännande!  

Av Nina - 16 november 2013 18:47

..Om den nya hmm..Vad säger man?Färgen/stilen?Men iaf idag var jag med Felicia vi åkte med pappa och min lillasyster till stan var på ixo djurmagazinet sko punkten och rösta med felicia och min lillasyster sen gick vi på Mc donalds,så gott men onyttigt..Vi åkte sen till stallet jag och felicia och red sen fick Sara rida barbacka lite..Precis kommit hem nu..Ka inte ladda upp nå bilder för min telefon jvel vägrar funka går inte sms:a elr nånting så ni får en gammal bild    

Presentation

Sök i bloggen

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5
6
7 8 9 10
11 12 13 14 15 16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Omröstning

Sk jag fortsätta med bloggningen??
 Ja,absolut
 Ja!!
 Visst
 Kankse
 Nja,jag vet inte
 Neej!!

Länkar

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards