hestbest.se

Alla inlägg under november 2013

Av Nina - 3 november 2013 22:23

Tack för dom!Nu har ni sagt nåra punkter ni vill att jag ska skriva om så här kommer dom!
*Hår färgen:Vad har du färgat för färger?
Jag har haft många olika när jag var liten var jag super ljus brunet nu är jag halvt rödhårig,men jag har haft superrött nästan rosa svart mörkbrunt ja!Hehe inte så lätta att färga till olika färger om man inte är naturligt blond..
*mitt första husdjur:Det var först ett par fiskar men när jag var 6 år fick jag en deggu som hete Sally!Hon var söt som socker!Men hade tappat en bit av sin svans när jag fick henne,men oj så mycket problem det var hon rymmde ju typ 24/7.Hon blev ca 4 år..
*Sen den flest har fråhat efter ridolyckan!:Den hände två dagar innan sommar avslutningen på ridskolan med min förra häst Madde..Madde var ju travare och jag skulle galoppera.Hon har rätt jobbig galopp så hon är väldigt stark..Det stog nåra socker bits hinder och hon drog mot dom sen vek hon plötsligt av.Det blev svart ett tag så minns inte super minns att jag typ skrek och att mamma försökte få mig upp på benen..Sen kom en ambulans med blå ljus och sirener..Dom gjorde massor på mig innan jag fick åka in med blå ljus och allt.När vi kom fram spyde jag nåra gånger av smärta bara det att nak kragen var väldigt mycket ivägen..Jag kom in på sjukhuset runt kl 8 och fick komma där ifrån kl 3 på natten. Jag fick även reda på att jag hade en blödning mjukldels skada i höften och lite i ryggen på skolavslutningen tyckte mamma jag blev så himla dålig sp jag fick åka in igen och röntgas osv.Där satt vi från kl 1 till kl 8-9 sen efter nåra dagar fick jag åka in ännu en gång för ännu sämre skick nen dom kunde inte göra så mycket..nu efter 5 månader är jag fortfarande inte alls frisk fy fn vad ont det kan göra!

Av Nina - 3 november 2013 19:32

Vill ni veta mer om nån av punkterna i visste ni att inlägget?Vilken isf?

Av Nina - 3 november 2013 18:31

Idag red jag dressyr på våran dåliga ute plan.Man kan bara vara på en volt!Men tilde var super jobbig att rida men på ett lite roligt sätt!Jag fick verkligen rida henne inte åka häst!Men hon svarade super bra efter ett tag på den korta galoppen!Men imorron fyllermin "syster" Sara år och eftersom jag inte hunnit fixa nått får hon tab rida på tilde!!

Av Nina - 3 november 2013 11:36

*Jag har färgat håret sen jag var 9 år.
*Jag har varit med i en ridolycka.
*Jag är uppvuxen med hundar.
*Jag är allergisk mot alla pälsdjur hö gräs blommor "pollen"stavas?
*jag fick mitt första egna djur när jag var 6 år.
*Jag har haft en del bloggar men inte kommit så här långt med nån annan!
*Jag hatar att äta!Ucsh!
*Jag tycker allt är roligare om man lyssnar på musik!
*Jag är superlat!
*Jag brukar sitta och skratta åt mig själv.
*Jag är sämst på att läsa andras bloggar!
*Jag ÄLSKAR mitt liv!!
*Mitt favorit ämne i skolan är slöjd och rast!

Av Nina - 2 november 2013 09:38

Tja!Som ni kanske förståt red jag inre igår det var nämligen så att jag skulle med Karin på en nh träning och då fick även Olivia vackert följa med!Men vi gick dit vi kl två och det höll på till kl fem,men oj så mucket bra man fick lära sig!Om man t.e.x som mig har en häst som bockar!Men idag ska jag rida.Kör på dressyr!Hinner nog inte blogga nått mer idag:(Får se om jag hinner ska på midda till familjens vänner.

Tänkte göra STORT diss till bloggplatsen appen det går typ inte ladda upp bilder.

Presentation

Sök i bloggen

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5
6
7 8 9 10
11 12 13 14 15 16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Omröstning

Sk jag fortsätta med bloggningen??
 Ja,absolut
 Ja!!
 Visst
 Kankse
 Nja,jag vet inte
 Neej!!

Länkar

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards