hestbest.se

Alla inlägg under januari 2014

Av Nina - 30 januari 2014 21:38

Ojeh!På lördag är det tävling!Däremot är det ju inte jag som ska tävla min ponny utan linnea.Så nu kanske ni undrar varför?Men jag gillar inte att tävla helt enkelt. Men man blir ju lite sugen med allt fix osv.Men jag vill ju isf tävla dressyr.Det vill ju inte min ponny...Hon vill hoppa och jag gillar inte alls att hoppa.Men det kanske blir nån miniblåbär eller nånting en vacker dag?Jag tycker iallafall det är roligt med allt fix osv.Så eftersom jag nu till våren kanske ska börja rida för dressyr tränare så kanske det blir nån liten tävling?Men bu är det nog snackat om framtiden.Tilde är väl som hon är och just nu har jag sjukt mycket rid lust..Fast inte på en tjurig bockande ponny som bara springer runt,utan en din dressyr ponny som gör allt man ber om.Men aldrig blir väl livet perfekt..Aja nu får vi tänka positiva tankar hör och tänka att jag har ju trots allt en fin hopp ponny.Om det nu är så positivt vill säga!

Men!!Även om du är en hopp ponny så kommer jag ALLTID älska dig!

Av Nina - 29 januari 2014 15:55

Gud va mycket det känns att sm att jag skriver när jag är sjuk..Men imorse när jag vakande hade jag så sjukt ont i huvet.Så jag sov typ till 10.Men imorron ska linnea få hoppa tilde igen och då har vi som mål att linnea ovh tilde ska hppa ett hinder på 90.Men skriver mer här imorron.
 
 
 

Av Nina - 27 januari 2014 19:31

Skrev en novell.Kommentera gärna vad ni tycker och om det ska ändras något

Novell.
Jag går den vanliga vägen till skolan.Mitt liv rullar på som alla andras,nästan.Om bara nåra månader kommer jag dö..Det är svårt att säga när men det kan bli nu och det kan bli sen..Jag kollar ner på slangarna som går till min näsa.Jag tänker tillbaka på alla roliga stunder.Disco med klassen.Alla skrattade och hade super roligt.Det var innan jag fick reda på att jag hade AIDS och anorexia.Då var jag kär.Inte nu längre,ingen kommer nånsin hinna bli kär i mig som jag ser ut just nu.Första skol dagen i början av behandlingen var hemsk.När jag gick där i den trånga skol korridoren kollade alla på mig konstigt.Vissa pekade och vissa till och med skrattade när jag gick förbi.Då kändes det skönt att snart dö.Nu börjar fler vänja sig men jag är fortfarande alltid ensam i skolan.Alla andra springer runt och skrattar sminkar varandra elr bara går runt.Däremot kan inte jag göra nått av det.Slangarna är i vägen. Det är däremot rätt skönt att slippa oroa sig för prov och sånt.Men hellre det än att oroa sig för att snart dö.Innan jag fick reda på allt det här hade jag en egen ponny.Han såldes när jag fick sjukdomarna för det kunnde bli farligt att vara där.Vecka efter vecka fortsätter alla dagar lika bara det att mitt läge börjar försämras. Jag slipper gå på skolan.Så fort jag ställer mig upp försvinner mina ben under mig och jag ramlar ihop.Två dagar senare ligger jag på sjukhus.Jag har andning och hjärt hjälp av en maskin som gör så mitt hjärta dunkar.Mamma,pappa och min stora syster sitter brevid sjukhus sängen.Fast jag får inte att få kontakt med.Med hjälp av maskiner lever jag.Men det hjälper inte längre tid och jag överlever inte i vilket fall som helst.Dom stänger av maskinerna och allt blir svart.
Jag ser mina föräldrar och syskon här uppifrån himlen varje dag.Dom sitter och gråter hemma och på jobbet.Jag försöker flera gånger få kontakt med dom.En natt går jag hem och fixat mitt rum städar åt min gammal hamster och pussar mamma,pappa och syrran på pannan innan jag går lämnar jag en lapp " vi syns däruppe!Jag ser er varje dag/Lovisa" 

Av Nina - 27 januari 2014 19:29

Idag gick Tilde sjukt bra!Vädret ville ju inge sammarbeta men stoppade inte mig och Tilde!Hon gick skit bra efters det var så dåligt väder.Men jag red bara en halv timme eftersom hon skötte sig så bra!alla bilder är tagna av linneahigher.blogg.se

Älskar den här sista bilden!

Av Nina - 27 januari 2014 13:52

..Bloggar jag lite.Precis slutat nu och åkte skridskor på kumpan sista lektionen..Ridväder är det ju kanske inte av det bästa. -7 blåser och snöar..Men är man häst tjej så stoppar inte det än!Så det är bara att börja gå.Men ska vila lite innan jag går så får ni mer update ikväll

Av Nina - 26 januari 2014 22:00

Alltså sjukt hur bäst min ponny är!Hoppade 1 m idag som nästan ingenting och då är hon ändån bara runt 1.30!Världens bästa ponny helt klart!Säremot dog min telefon så jag kunnde inte filma:(

Men det blir hård träning i veckan så veckan ser ut såhär för Tilde och mig:
Tilde v.6
Måndag:Dressyr pass med mig på ryggen!
Tisdag:Linnea ska hoppa nått litet hinder med Tilde.
Onsdag:En tjej ska komma och provrida Tilde igen.
Torsdag:Linnea ska hoppa bana med Tilde.
Fredag:Chill i paddocken elr vila.
Lördag:Tränings/tävling med linnea på ridskolan(jag gillar inte och tävla därför får linnea göra det).
Söndag:Min kusin ska få rida Tilde lite.
Mitt schema v.5
Måndag:rida.
Tisdag:kanske springa och bygga fram åt linnea.
Onsdag:Ridning på ridskolan.
Torsdag:bygga hinder!
Fredag:Rida
Lördag:Tävling ska kolla
Söndag timing kanske

Av Nina - 26 januari 2014 21:59

Alltså sjukt hur bäst min ponny är!Hoppade 1 m idag som nästan ingenting och då är hon ändån bara runt 1.30!Världens bästa ponny helt klart!Säremot dog min telefon så jag kunnde inte filma:(

[Bild]

Men det blir hård träning i veckan så veckan ser ut såhär för Tilde och mig:
Tilde v.6
Måndag:Dressyr pass med mig på ryggen!
Tisdag:Linnea ska hoppa nått litet hinder med Tilde.
Onsdag:En tjej ska komma och provrida Tilde igen.
Torsdag:Linnea ska hoppa bana med Tilde.
Fredag:Chill i paddocken elr vila.
Lördag:Tränings/tävling med linnea på ridskolan(jag gillar inte och tävla därför får linnea göra det).
Söndag:Min kusin ska få rida Tilde lite.
Mitt schema v.5
Måndag:rida.
Tisdag:kanske springa och bygga fram åt linnea.
Onsdag:Ridning på ridskolan.
Torsdag:bygga hinder!
Fredag:Rida
Lördag:Tävling ska kolla
Söndag timing kanske

Av Nina - 26 januari 2014 12:53

Hej hej förlåt för att jag inte bloggade igår men jag har sovit hos linnea.Idag står iaf löshoppning på schemat och även lite tömkörning!Spännande!

Film inspelning på g!

Presentation

Sök i bloggen

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Januari 2014 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Omröstning

Sk jag fortsätta med bloggningen??
 Ja,absolut
 Ja!!
 Visst
 Kankse
 Nja,jag vet inte
 Neej!!

Länkar

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards